360 Derece Ajans Hizmetleri


  Türkçe

Ambalaj Tasarımı

Ambalaj Tasarımı

Ambalaj Tasarımı Bazen Ürünün Kendisinden Daha Önemlidir !...

Son yaptığınız ev alışverişinizi düşünün. Aldığınız çikolataları, dolabınıza yerleştirdiğiniz yağı, sütü çikolatayı… Peki bu ürün tercihlerinizde karar mekanizmasının sadece 20%sini sizin tercihlerinizin oluşturduğunu, kalanının tamamen dış etkenler tarafından tetiklendiğini biliyor muydunuz? Konuya bir de başka açıdan bakalım, İstanbul’un plaza bölgesinde takım elbiseli bir beyle iyi giyimli bir bayan yanınıza yanaşarak telefonunuzu kullanmayı rica etti? Bir çok insan gibi siz de çok şüphelenmeden yardımcı olmak istersiniz. Aynı isteğin bir de yırtık elbiseli sakallı bir amcadan geldiğini düşünün… Karar mekanizmasında, karşınızdaki insanın iyi yada kötü olduğunu anlayacak kadar zamanınız olmadığı gibi, bir müşteri olarak ürün alırken de dış görünüşüyle beraber içinden çıkacak ürünün kalitesini tahmin etmeye çalışırsınız. Peki doğru ambalaj tasarımı nasıl olmalıdır?
 
 

1- Ambalaj etiketten ibaret değildir

Ambalaj tasarımını yaptıracağınız ajansa kutunuzun ana formu belli olduktan sonra sadece etiket yaptırmak için gidiyorsanız, birşeyleri yanlış yapıyor olabilirsiniz. Ambalaj tasarımı, etiketten ibaret değil, komple ürünün kapak renginden kolideki istiflenme şekline kadar tüm detayları kapsar. Bu yüzden materyal seçiminden, 3d modellemeye kadar, etiketinden barkodun konumuna kadar tüm detayları bırakın (üretim hattınızın el verdiği çerçevede) tasarımcınız belirlesin.
 

2-Hedef Kitleyi Doğru Tanıyın

Sattığınız ürünü kimin kullanacağına dikkat edin. Hele hele bu ürünü raftan alacak olan kişiye daha dikkat edin. Örneği bir bebek maması ambalajını ele alalım. Bebek mamasını henüz ağzında dişi olmayan çocukların tükettiğini biliyoruz. Dolayısıyla biraz eğlenceli, soft, çocuklara uygun bir ambalaj yapmakta yarar var. FAKAT! Bu ürünü alacak olan kişinin çocuklar değil anneleri olduğu gerçeğini gözardı etmeyin. İşte bu yüzden söz konusu çocuk olunca, tüm bebek ürünleri reklamları ve ambalajları tamamen annelere güven vermek üzere şekillendirilmiştir.
 

3- Rakip Analizine Üst Düzeyde Önem Verin

Perakende sektörünün yüksek artık göstermesiyle beraber rekabetin şekli değişmiş, artık ürün kalitesiyle beraber raftaki duruşu, satın aldıktan sonraki hizmeti de işin içine dahil olmuştur. Ambalaj tasarımı yaparken mutlaka rakiplerinizin ambalajını detaylı şekilde inceleyin. Ürünün cinsi gereği, materyal seçimine ve düşünülmüş detaylara dikkat edin. Şimdi tarafsız düşünün, bir kullanıcı tamamen ambalaj tercihiyle ürünü alacak olsa neden rakibinizinkini değil de sizinkini alsın? Raftaki öne çıkan ürün olun. Unutmayın ki görselliğiyle sıyrılmış ürünler, satın alma psikolojisi üzerinde manipülasyon yapar ve doğrudan satış rakamlarınıza etki eder. Bu yüzden ambalaj tasarımı yaptırmadan 4-5 ana rakibinizin ürünlerini tasarımcınıza teslim edin.

Haberler

CLP Reklamları: Şehirde Göz Hizasında Etki Yaratan Akıllı Tanıtım Gücü
CLP Reklamları: Şehirde Göz Hizasında Etki Yaratan Akıllı Tanıtım Gücü
Megalight Reklamları: Gece Gündüz Parlayan Marka Gücü
Megalight Reklamları: Gece Gündüz Parlayan Marka Gücü
Giantboard Reklamları: Şehrin En Büyük Sahnesinde Markanızı Devleştirin
Giantboard Reklamları: Şehrin En Büyük Sahnesinde Markanızı Devleştirin
Billboard Reklamları: Şehirdeki En Büyük Görünürlükle Markanızı Zirveye Taşıyın
Billboard Reklamları: Şehirdeki En Büyük Görünürlükle Markanızı Zirveye Taşıyın
İstanbul Üst Geçit Reklam: Markanız İçin Şehrin Nabzını Tutan Görünürlük
İstanbul Üst Geçit Reklam: Markanız İçin Şehrin Nabzını Tutan Görünürlük
CLP Reklamlar: Yaya Trafiğinin Kalbinde Yer Alan Etkili Outdoor Çözümü
CLP Reklamlar: Yaya Trafiğinin Kalbinde Yer Alan Etkili Outdoor Çözümü
Outdoor Reklam Nedir? Açık Hava Reklam Çeşitleri Nelerdir?
Outdoor Reklam Nedir? Açık Hava Reklam Çeşitleri Nelerdir?
Şehrin Ritmini Yakala: 7 Seven Reklam ile Raket / Citylight Baskısı!
Şehrin Ritmini Yakala: 7 Seven Reklam ile Raket / Citylight Baskısı!
Çatı Reklam Tabelası: Özellikleri, Kullanım Alanları ve Dikkat Edilmesi Gerekenler
Çatı Reklam Tabelası: Özellikleri, Kullanım Alanları ve Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kurumsal Kimlik Tasarımı ile İmajınızı Keşfedin
Kurumsal Kimlik Tasarımı ile İmajınızı Keşfedin
Mimari Yönlendirme ve Kapı İsimlikleri ile Alanlarınızı Şekillendirin!**
Mimari Yönlendirme ve Kapı İsimlikleri ile Alanlarınızı Şekillendirin!**
Porselen, seramik, cam, renkli kulplu kupa çeşitleri
Porselen, seramik, cam, renkli kulplu kupa çeşitleri
Tabela ve Yönlendirmeler
Tabela ve Yönlendirmeler
Pole Banner Reklamları
Pole Banner Reklamları
Ürün ve Mağaza İçi Teşhir Standları
Ürün ve Mağaza İçi Teşhir Standları
Ürün Fotoğraf Çekimi
Ürün Fotoğraf Çekimi
Ofset Basım Promosyon Ürünleri
Ofset Basım Promosyon Ürünleri
Medya İlanları Tasarımı
Medya İlanları Tasarımı
Matbaa Hizmetleri
Matbaa Hizmetleri
İnsert Tasarımı
İnsert Tasarımı
Hazır Promosyon Ürünleri
Hazır Promosyon Ürünleri
Bayrak
Bayrak
Led Ekran Kiralama
Led Ekran Kiralama
Fuar Standı Tasarımı
Fuar Standı Tasarımı
Display Ürünler
Display Ürünler
Cephe Konsept Tasarımı
Cephe Konsept Tasarımı
Buklet Ürünler
Buklet Ürünler
Promosyon Ürün Tasarımları
Promosyon Ürün Tasarımları
Broşür Tasarımı
Broşür Tasarımı
Araç Giydirme
Araç Giydirme
Amerikan Servis
Amerikan Servis
Logo Tasarımı
Logo Tasarımı
Kurumsal Kimlik Tasarımı Nedir ve Nasıl Olmalı?
Kurumsal Kimlik Tasarımı Nedir ve Nasıl Olmalı?
Ambalaj Tasarımı
Ambalaj Tasarımı
Günlük Ajanda Kullanımı Neden Vazgeçilmez?
Günlük Ajanda Kullanımı Neden Vazgeçilmez?
Hediyeleşmenin Gücü: Promosyon Ürünleri Neden Bu Kadar Önemli?
Hediyeleşmenin Gücü: Promosyon Ürünleri Neden Bu Kadar Önemli?
Promosyon Hediyeleri: Özel Hissetmenin Gücü
Promosyon Hediyeleri: Özel Hissetmenin Gücü
Bu Yılda da Sektörde Lideriz
Bu Yılda da Sektörde Lideriz
Yeni Ofisimiz Açılış Yaptı
Yeni Ofisimiz Açılış Yaptı
Web Sitemiz Yayında açıldık
Web Sitemiz Yayında açıldık

İletişime Geçin

Her türlü sipariş, talep ve istekleriniz için hemen bizimle iletişime geçin.

İLETİŞİM
Telefon
WhatsApp
```